Thursday, September 10, 2009

Bersuakah Lagi Pada Ramadhan Yg Akan Dtg?

Alhamdulillah..ibadah Ramadhan di jalani tanpa sebarang keuzuran..cuma kesempatan untuk menambah pahala amal ibadah agak terbatas..masa2 yg ada berlalu tanpa dapat menambah segala amal ibadah..begitulah resamnya akibat terlalu leka pd duniawi..sehingga lupa pada akhirat..
ayahnda teman udah banyak kali ingatkan teman perihal amalan di bulan puasa ni..betapa Allah s.w.t begitu menyayangi umat nabi Muhammad s.a.w.
segala amalan yg dilakukan di bulan Ramadhan ni..pahalanya di lipat gandakan..yg mana sepuloh mlm terakhir adalah mlm yg penuh dgn keberkatan yg berlipat ganda..

Tetapi sebilangan kita pada sepuloh mlm terakhir..sudah mula menghitung akan hari kemenangan iaitu Aidilfitri..yg mana kita x sedar adakah kita akan bersua lagi dng Ramadhan yg berikutnya..
berbeza pula halnya dengan para sahabat2 nabi..para2 ambia..alim ulama..yg mana pada mereka ini..berlalunya Ramadhan amat menyedihkan..kerana terfikir pada benak mereka..apakah akan bersua lagi dgn satu bulan yg mana di dalamnya penuh dgn keberkatan..kebaikan..di tutp segala pintu2 neraka..dibuka segala pintu2 syurga..luas seluas luasnya..

Bersuakah lagi kita pada ramadhan yg berikutnya..??

No comments: